ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВИЗНА-ЧЕННЯ ВАРТОСТІ ЗАЛУЧЕННЯ КЛІЄНТА НА ПІДПРИЄМСТВАХ

  • Полінкевич О.М. Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Ключові слова: вартість залучення клієнта, підприємство, клієнтський капітал, витрати, системний ризик

Анотація

В статті зазначено, що підприємствам необхідно прагнути залучати «обґрунтованих» клієнтів, тобто таких, чий внесок у клієнтський капітал перевищуватиме витрати на їхнє залучення. Описано підходи до оцінювання вартості залучення клієнтів: BGT, BN, GL, RLZ, САС, VK. Запропоновано формулу визначення вартості залучення клієнтів на підприємство.

Посилання

1. Балфур Б. Як розрахувати вартість залучення клієнта [Електронний ресурс] / Брайан Балфур. – Режим доступу: https://www.bizmaster.xyz/2017/01/yak-rozrahuvaty-vartist-zauchennya-clienta.html.
2. Кендюхов О.В. Ефективність управління клієнтським капіталом Електронний ресурс] / О.В. Кендюхов. – Режим доступу: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream /handle/123456789/2813/st_43_4.pdf?sequence=1
3. Ліпич Л.Г. Періодизація інноваційного розвитку підприємств за процесним підходом / Л.Г. Ліпич, О.М. Полінкевич, О. Товстенюк // Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. – 2015. – № 4. – С. 37-46.
4. Ойнер О. Управление результативностью маркетинга : [учебник для магистров] / О. Ойнер. – М. : Юрайт, 2012. – 343 с.
5. Островська Г.Й. Сучасні підходи до визначення вартості клієнтського капіталу / Г.Й. Островська // Глобальні та національні проблеми економіки. – 2017. – Вип. 19. – С. 40–45.
6. Тищенко О.О. Клієнтський капітал підприємства: семантична ідентифікація та структурні елементи/ О.О. Тищенко // Стратегія економічного розвитку Украї-ни. – 2012. – № 31. – С. 116–123.
7. Berger P.D. Customer lifetime value: Marketing models and applications / P.D. Berger, N.І. Nasr // Journal of Interactive Marketing. – 1998. – Vol. 12. – P. 17-30.
8. Brooking A. Intellectual capital! A. Brooking // International Thompson Business Press. – London. –1996.
9. Customer Equity: Building and Managing Relationships Valued Assets / [R.C. Blattberg, G. Getz, J.S. Thomas], Boston, MA: Harvard Business School Press, 2001.
10. Driving customer equity: how customer lifetime value is reshaping corporate strategy / [R.T. Rust, V.A. Zeithaml, K.N. Lemon]. – N.-Y. : The Free Press, 2000.
11. Edvinsson L. Intellectual Capital: Realizing Your Company’s True Value by Finding Its Hidden Brainpower L. Edvinsson, M.S. Malone // New York: Harper Business. – 1997.
12. Gupta S. Customers as Assets / S. Gupta, D. Lehmann // Journal of Interactive Mar-keting. – 2003. – Vol. 17. – P. 9–24.
13. Stewart T.A. Intellectual Capital. The New Wealth of Organizations / T.A. Stewart // N.Y. -L: Doubleday Currency. – 1997. – P. 82.
14. Sveiby K. E. The New Organizational Wealth: Managing and Measuring Knowledge- Based Assets K.E. Sveiby //San Francisco: Berrett-Koehler Publishers Inc. – 1997.
15. Venkatesan R. Customer Lifetime Value Framework for Customer Selection and Resource Allocation Strategy / R. Venkatesan, V. Kumar // Journal of Marketing. – 2004. – Vol. 68. – P 106-125.
Опубліковано
2019-12-23